Dzisiejszy artykuł będzie specjalny. Przedstawiać on będzie historię przedsiębiorcy, który w skali półtora roku stracił dziesiątki tysięcy złotych na dopłatach kurierskich.

Ważne!

Jeszcze przed tym, zachęcamy do zapoznania się z naszym wcześniejszym artykułem:

„Opłaty na Allegro są jak Pokemony – czy zebrałeś już wszystkie?” -w którym dowiesz się, jak Allegro swoimi setkami prowizji zabiera Twój zysk.

Link do tego artykułu: 

Jak to się zaczęło?

Jestem przedsiębiorcą od 5 lat. Moja firma na co dzień zajmuje się sprzedażą produktów dla sportowców.

Głównie Nasza sprzedaż odbywa się w internecie – Allegro oraz własne strony internetowe to trzon naszej dystrybucji.

Współwłaściciela Analitico Dominika poznałem jeszcze parę lat temu, kiedy działaliśmy we wspólnym projekcie.

Nasza dobra znajomość spowodowała, że w momencie kiedy powstawały pierwsze pomysły o Analitico, zdecydowałem się na pierwszy raport dotyczący Allegro.

W tym czasie mój pracownik zajmował się tym Marketplace. Zasadniczo rzecz ujmując było dobrze. Sprzedaż, mało zwrotów, dobre opinie – Allegro było dopięte pod każdym kątem.

Po zakupie pierwszego raportu z okresu 1,5 roku jednak okazało się, że można wprowadzić parę dodatkowych usprawnień i optymalizacji, które w przeciągu następnych 3 miesięcy przyniosły dobre rezultaty.

-Ten pierwszy raport, dał mi do myślenia.

Zdecydowaliśmy się na współpracę długoterminową. Analitico przygotowało dla nas nowy raport – związany z kurierami. Pozwalał on sprawdzać, na jakim produkcie jest największa i najmniejsza marża oraz weryfikację „opłacalności kuriera”.

Dopłaty kurierskie

Niecałe 1,5 roku. To okres z którego otrzymałem raport kurierski.

Warto powiedzieć, że wcześniej nigdy nie robiliśmy tego typu zestawień. Moja firma ograniczała się do podstawowych danych dostępnych na baselinkerze oraz raportach, które dawała nam firma kurierska.

W momencie, kiedy dostałem raport od Analitico z danymi tak szczegółowymi, że mogliśmy z całym zespołem przeanalizować „co się u nas dzieje” – szybko zorientowałem się, że mamy duże dopłaty.

Raport pozwolił nam znaleźć dokładną grupę naszych produktów, która wygenerowała nam za okres 1,5 roku dziesiątki tysięcy złotych – STRATY, NIE ZYSKU.

Problem w Naszym przypadku dotyczy produktów, które notorycznie miały duże dopłaty w jednej z firm kurierskich.

Rozwiązanie tego problemu było najłatwiejszym elementem całej układanki.

Jednak mogę wprost powiedzieć, że bez raportu dalej płacilibyśmy dziesiątki jak nie setki tysięcy złotych za dopłaty w kolejnych latach.

Poznanie możliwości Analitico

Raport Allegro – czyli pierwszy raport, który dostaliśmy od Analitco otworzył Nam oczy, pokazując że na pozór wszystko dopięte na ostatni guzik, może być jeszcze bardziej zoptymalizowane.

Raport Kurierski – To produkt który opracowaliśmy wspólnie w ramach współpracy długoterminowej. Widząc rezultat w raporcie Allegro, który pokazał mi dopłaty o których nigdy nie miałbym pojęcia, decyzja o kolejnym raporcie była tylko formalnością.

A dlaczego?

Baselinker, własne sklepy oraz różne marketplace.

– nie byliśmy w stanie tego w łatwy sposób spiąć, każdy program pokazywał swoje statystyki co powodowało, że ciężko było Nam zrobić dokładną analizę.

Dopiero w momencie, kiedy dostałem wszystkie dane z raportu, byłem w stanie doglądać kwestie o których wcześniej nie miałem zielonego pojęcia.

Od tego momentu Analitico regularnie generuje dla mnie raporty, tak by co miesiąc mieć stałą kontrolę nad zyskami i wydatkami w mojej firmie.

Po rozmowie z zespołem wiem że Analitico cały czas pracuje nad nowymi raportami. Jest to wiadomość dla każdego, kto chce wiedzieć co dzieje się w jego firmie. Bo gwarantuje Wam, że nie wiecie wszystkiego i firma Analitico może Wam to potwierdzić i pomóc rozwiązać ten problem.

Podsumowanie

Szybka, kompleksowa i profesjonalna współpraca oraz obsługa.

-Tak w jednym zdaniu mógłbym podsumować tę firmę.

Jednak chciałbym trochę więcej na ten temat napisać.

Firma Analitico otwarła moje oczy, pokazując szereg nowych danych, dzięki którym wiem dokładnie co ile i za co płacę.

Ja, wraz z moim zespołem nie byliśmy świadomi omawianych dopłat kurierskich.

Dlatego na pytanie, „Czy warto” – moja odpowiedź brzmi zdecydowanie tak!

Zastanów się, ile pieniędzy na zbędne dopłaty czy prowizje możesz tracić w skali roku. I sam sobie odpowiedz na pytanie, czy opłaca Ci się zdobyć wiedzę w zakresie optymalizacji tych wydatków.

Kilka słów od Nas

Bardzo dziękujemy za udzielenie wywiadu.

Naszym celem było przekazanie Wam cennej rady, którą każdy z Was może wykorzystać w swoim biznesie.

Zachęcamy Cię do zapoznania się z Naszym Dashboardem Kurierskim, żebyś i Ty sprawdził, czy przypadkiem nie tracisz pieniędzy na różnych dopłatach.

Zacznij podejmować świadome decyzje i bądź świadomy tego, co, komu i za co płacisz.

Analitico 📊