Celem prowadzenia jakiegokolwiek biznesu, niezależnie od branży, kraju, rynku czy skali jest zawsze tylko jedno – generowanie zysku. Obojętnym jest, czy mówimy tutaj o Polskim sprzedawcy akcesoriów dla zwierząt, Amerykańskim gigancie technologicznym, czy kolumbijskim kartelu – w każdym przypadku firma potrzebuje podejmować świadome decyzje, aby być w stanie optymalizować swoje koszty i uzyskiwać zwroty z inwestycji.
W przypadku sprzedaży przez portale Marketplace – na przykład Allegro, nie jest łatwym pozyskanie konkretnych danych pozwalających ocenić i ewentualnie skorygować faktyczną rentowność.
Na moment pisania tego artykułu Allegro może zabrać Ci Twoje pieniądze na XX sposobów – w formie opłat prowizyjnych, dopłat do paczek SMART czy udziału w kampaniach promocyjnych.
Możemy powiedzieć – cóż w tym dziwnego – Allegro jest biznesem, jego celem jest zarabianie pieniędzy. Oczywiście – dlatego też, jako dobry partner biznesowy, któremu zależy na Twoim rozwoju – w końcu on również na nim zyska, mówi Ci dokładnie za co, kiedy i w jakiej formie zapłacisz – prawda?
No właśnie nie.
Kalkulator opłat
Jeżeli jesteś właścicielem biznesu działającego w branży e-commerce bądź pracujesz w firmie tego typu, na stanowisku e-commerce managera, specjalisty marketplace lub zbliżonym – na pewno znasz narzędzie udostępniane przez Allegro.
Pozwala ono na określenie faktycznych kosztów wynikających z oferty po jej sprzedaży, z uwzględnieniem opcji wyróżnienia czy innych form promowania.

Zapewne często z niego korzystasz, w końcu pozwala ono na sprawdzenie wszystkich Twoich ofert za jednym zamachem, uwzględniając koszty pewne i te, które mogą się pojawić, wraz z przypadkami, kiedy się pojawią, a kiedy nie, jednocześnie pokazuje te dane w przystępnej, czytelnej i jasnej formie…
Kalkulator Opłat od Allegro daje możliwość sprawdzenia tylko X% dostępnych form pobierania opłaty. Skąd więc sprzedawca ma wiedzieć czy jego oferty generują mu jakieś niepotrzebne koszty, np. z tytułu opłaty utrzymaniowej?
Rozliczenia z Allegro
Poza kalkulatorem opłat, Allegro udostępnia zakładkę z rozliczeniami. Tutaj sprawdzić koszty możemy niestety post factum – gdy mleko już się rozlało – ale dla odmiany znajdziemy tutaj prawie wszystkie możliwe opłaty.

Teoretycznie więc, Allegro samo w sobie udostępnia narzędzie, które pozwala Ci na bieżąco analizować sytuację i podejmować świadome decyzje. Problem tylko w tym, że formę ich przedstawienia można porównać do sytuacji, gdy idziesz do restauracji i zamawiasz 3 daniowy obiad a kucharz przynosi Ci składniki i nakazuje samemu ugotować. Ah, zapomniałem wspomnieć, iż musisz zrobić to bez użycia garnków, jednocześnie żonglując – a to wszystko skacząc na jednej nodze!
Przy mniejszej sprzedaży jeszcze jako tako można każdy wiersz rozwijać, spisywać z niego dane i wrzucać do Excela. Ale jeżeli masz już chociażby 10 zamówień dziennie – zaczyna robić się z tego syzyfowa i katorżnicza praca.
Poznaj swoje opłaty
Jeżeli chcesz wiedzieć, ile tracisz w ramach poszczególnych opłat allegro, tak aby móc ocenić faktyczną rentowność Twoich produktów, sprawdzić, jak wygląda Twoja marża oraz jaki zwrot z inwestycji zyskujesz – polecamy Ci raport analityczny kosztów Allegro.
Dzięki niemu będziesz w stanie podejmować świadome decyzje co do swoich działań, ponieważ w łatwej i przystępnej formie zyskasz dostęp do danych na temat wszystkich Twoich opłat na koncie Allegro, podzielonych według odpowiednich sekcji wraz z konkretnymi okresami miesięcznymi czy nawet latami.

To sprawi, iż pozbędziesz się zbędnych kosztów, nierentownych produktów, a także niedziałających form promocji w sposób szybki i skuteczny a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze będziesz mógł wydać na rozwój Twojego biznesu, bądź na jakieś fajne wakacje.
Raport kosztów Allegro, to nie tylko zaoszczędzone pieniądze – to również spokojniejszy sen i mniejsza ilość nerwów.
Raport możesz nabyć już teraz pod tym linkiem, aby jak najmocniej ograniczyć czas naliczania niepotrzebnych kosztów.
Zapraszamy Cię do podjęcia tego wyzwania i wkroczenia do świata podejmowania świadomych decyzji.