WPROWADZENIE

Paczki wielkogabarytowe, które mogły zniszczyć cały plan na biznes E-Commerce?

W dzisiejszym artykule przedstawiamy Panią Joannę, czyli współwłaścicielkę firmy Centurion Metaloplastyka.

Historia, która mogła stać się klęską przez dopłaty do zamówień.

Jak to wszystko się zaczęło?

Jakie mogły wyjść z tego „szkody”?

Jakie zaproponowane było rozwiązanie?

Bardzo cieszymy się, że Pani Joanna zdecydowała się z nami porozmawiać i przedstawić całą historię.

Mamy nadzieję iż dzięki tej historii wyciągniecie coś wartościowego dla siebie. Do usłyszenia!

Analitico

KIM JESTEM?

Mam na imię Joanna i jestem współwłaścicielką firmy Centurion Metaloplastyka. Firma ta sprzedaje wyroby z metalu takie jak stojaki, kwietniki, artykuły dekoracyjne etc.

Swoje pierwsze kroki w biznesie samodzielnie, będąc sterem żeglarzem i okrętem. Sklep, stali klienci, nowe zamówienia z biegiem lat spowodowały, że biznes się rozrósł.

Czas płynął szybko, aż moja gama klientów rozszerzyła się na całą Polskę. Zaczęliśmy współpracę z innymi przedsiębiorcami B2B, posiadającymi sklepy stacjonarne, którzy sprzedawać produkty mojej firmy.

Do tego również została stworzona flota samochodów dostawczych, żeby sprawnie i komfortowo dla klienta dowozić zamówienia z jego produktami.

Mijały lata, jednak jakiś czas temu rozmawiałam ze swoimi znajomymi, którzy prowadzili biznes i zaczęli promować się w internecie. Znałam się z nimi dobrze. Dlatego wiedziałam, jak bardzo internet wspomógł ich biznes w rozwoju.

MOJA DECYZJA:

Nie długo po rozmowie z moimi znajomymi podjęłam decyzję, by zacząć interesować się tematem sprzedaży moich produktów w internecie. Konsultowałam się z osobami, którzy zaczynali sprzedaż w formie e-commerce i dowiedziałam się, że na start najlepszym rozwiązaniem może okazać się marketplace Allegro. Jest to największy na ten moment marketplace, który posiada potężną bazę odwiedzających, a co za tym idzie, ja mogłam znaleźć tam swoich potencjalnych klientów.

Po wstępnej analizie zaczęłam budować dodatkowy zespół osób, które miałby zajmować się działem E-Commerce w mojej firmie. Miało to na celu odciążyć moim dotychczasowych pracowników i zatrudnić specjalistów, którzy najlepiej znają się w tej dziedzinie.

Następnym krokiem do wejścia w rynek Allegro była aktualizacja moich dotychczasowych cen produktów. Byłam świadoma ilości prowizji na tej platformie, dlatego musiałam wyliczyć ceny na nowo – uwzględniając wszystkie dodatkowe koszta, których wcześniej po prostu nie miałam.

Same zmiany, jakie zaszły w ostatnim czasie, były bardzo intensywne. Zmiana cen, nowy zespół to wszystko wymagało bardzo dużo wysiłku.

KONTAKT Z ANALITICO:

Rozumiejąc, iż biznes e-commerce to zupełnie inna bajka niż moja dotychczasowa działalność, postanowiłam od razu rozeznać się po rynku w kontekście ekspertów. Stwierdziłam, iż dobrym krokiem jest od razu zrobienie wszystkiego porządnie. Jedną z firm którą znalazłam po poście na facebooku było Analitico.

Pierwszy kontakt z Analitico był dla mnie na pierwszy rzut oka bardzo ciężki, ponieważ różne dopłaty, raporty, wdrożenia – to była nowość. Nie bardzo rozumiałam o co w tym wszystkim chodzi. Na szczęście zespół krok po kroku wyjaśnił mi, jak możemy podjąć współpracę, jak to wygląda oraz jakie informacje dostanę.

W temacie marketplace byłam nowa, dlatego postanowiłam poprosić o radę specjalistów, którzy jak później się okazało, uratowali mój biznes. Jednak zacznę od początku.

Tak jak pisałam wcześniej, zdecydowałam się na pełne wdrożenie analityki.

Chciałam dowiedzieć się:

Jak układać koszty i przychody

Jakie informacje zbierać

Jak wyciągać wnioski

Jak analizować wyniki

A to tylko kilka informacji, jakie mogłam uzyskać po kompletnym wdrożeniu. Podczas pracy nad moją firmą dostałam telefon od firmy Analitico, gdzie od razu została wychwycona pewna nieprawidłowość.

Mianowicie chodziło o zamówienia wielkogabarytowe. Wcześniej nie przejmowałam się tego typu problemami, ponieważ moja flota samochodów i kierowców nie brała takich rzeczy pod uwagę. Z firmami kurierskimi wygląda to całkowicie inaczej. Ich system ważenia i wyliczania ceny w stosunku do produktu jest na tyle skomplikowany, że sama nie wpadłabym na to, że to może zacząć generować takie koszty.

A o jakich kosztach dokładnie piszę? Ze wdrożenia wynika, że musiałabym dopłacać do każdego zamówienia produktów wielkogabarytowych kilkaset złotych! Szok!

~Analitico – Klientka miała problem z wagą gabarytową. Nie wiedziała o występowaniu takiej miary i że rozmiar przesyłki może w znacznym stopniu wpłynąć na dopłatę kurierską. Jeżeli Ty również nie wiesz czym jest waga gabarytowa – niezwłocznie rozeznaj ten temat!

Na moje szczęście wystawienie ofert z dużymi produktami zostawiliśmy na koniec. Oficjalnie więc nikt nie kupił jeszcze ani jednego tego typu produktu. Dlatego mogłam zareagować najszybciej jak się da i od razu poinformowałam mój zespół, by skontaktować się z innymi firmami kurierskimi, które mogą obsługiwać takie gabaryty.

Nawet nie chcę myśleć, ile mogłam stracić.

Po tym telefonie zrozumiałam, że długofalowa współpraca z firmą Analitico pozwala mi prowadzić biznes w świecie obarczonym setkami prowizji i dopłat, tak bym mogła zbudować dochodowy biznes E-Commerce.

Po krótkim czasie dokupiłam również raport Allegro, który kompleksowo dopełnił informacje, jakich potrzebowałam do dalszej sprzedaży na tym marketplace.

PODSUMOWANIE:

Zostałam zapytana o możliwość napisania tego krótkiego reportażu na temat mojej firmy oraz współpracy z Analitico, dlatego też chciałabym, podsumowując moją wypowiedź podziękować firmie Analitico za pomoc i wsparcie jakie uzyskałam.

Profesjonalna obsługa, dla mnie jako laika w świecie sprzedaży E-Commerce oraz wyjaśnienie problemu, który mógłby zakończyć się klęską dla mojego biznesu — pozwala mi zarekomendować firmę Analitico i powiedzieć, że naprawdę WARTO!

Dodatkowo uważam, że nie tylko moja firma, ale również firmy, które od lat sprzedają na różnych marketplace, mogą borykać się z problemami dopłat oraz dodatkowych prowizji totalnie nie będąc o tym świadomym.

Z czystym sumieniem mogę polecić firmę Analitico i polecić ich możliwość indywidualnego wdrożenia, które daje informacje, mogące zmienić wyniki finansowe Twojej firmy.

Dziękuje i pozdrawiam Joanna – firma Centurion Metaloplastyka